Elis's FotoPage

By: ELIS MOHAMAD

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 24-Mar-2007 05:19 Email | Share | Bookmark
bencana alam di kampung ku....

Di saat negeri johor dan pahang di landa banjir… kampungku tidak ketingalan di timpa bencana. Tapi bukan lah banjir… Cuma tanah runtuh jer . Tapi itu sudah cukup untuk menggamatkan suasana kampung ku… pada pagi hari pertama sahaja kedai2 runcit di kampung ku sudah penuh dengan pembeli2 yg risau tidak dapat makan nanti…kampung ku juga terputus bekalan elektrik, telefon dan air selama 3 hari… nasib baik lah hujan… so terpaksa lah mandi dengan air hujan… ada gak yg mandi dan membasuh baju di Gunung Belumut yg jaraknya Cuma sekangkang kera jer… dan sehingga kini jalan yg terputus itu masih dalam pembinaan… sesapa yg ingin pergi bekerja atau ke Bandar terpaksa melalui jalan kebun kelapa sawit… bayangkan sepanjang tempoh tanah runtuh ini sudah lebih 3 kali jalan kebun ini mengalami jem… mcm kat key el lak rasanya. Hahaha… ramai lah yg sampai ke tempat kerja lewat termasuk la aku…hari pertama jalan kebun jem sbb lori bertembung dengan bas sekolah… jalan hanya ngam2 dua buah kereta jer yg bole lalu… kadang2 jem sbb lori kelapa sawit terbenam… paham2 jerlah jalan kebun nie…. So terpaksa lalu jalan kebun yg menghala ke mersing kemudian patah balik ke kluang…. Ya ampun… begini lah seksanya nak pergi kerja…. Bila lah jalan ni nak siap… kete aku dah boring lalu jalan kebun nie… (aku yg tension lalu jalan kebun)







View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net